شرکت مهندسین مشاور خاوران کاوش زاهد

پردازش و تفسیر تصاویر ماهواره ای

شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۶، ۰۹:۱۶ ب.ظ

دور سنجی به عنوان فن تحلیل و بررسی پدیده ها از راه دور و بدون تماس فیزیکی با پدیده بیان می شود و از جمله علومی است با پیشرفت روز افزون علوم کامپیوتر و تکنولوژی سنجنده ها و ماهواره ها پیشرفت چشم گیری دارد. از جمله کاربردهای این فن تحلیل و بررسی محدوده های اکتشافی به کمک فن سنجش از دور به منظور پی جویی اولیه پرداخته می شود. در این راستا، تصاویر ماهواره ای اغلب به کمک نرم افزارهایER Mapper  و ENVI و Geomatica جهت مشخص کردن نواحی دارای پتانسیل پردازش می شوند.


بطور معمول تصاویر ماهواره ای دارای یک سری خطاها و اعوجاجاتی هستند که قبل از پردازش باید جبران شوند. این خطاها شامل انواع رادیومتری، اتمسفری و هندسی می باشد. پس از پیش پردازش تصاویر ماهواره ای در مرحله پردازش با توجه به هدف از پردازش تصاویر ماهواره ای همچون روش نسبت باندی، ترکیب باندی آنالیز مولفه های اصلی(PCA)، زاویه طیفی (SAM) و ... جهت تفسیر تصاویر بکار می رود.


تصاویر ذیل نتایج پردازش تصاویر ماهواره ای لندست و استر به منظور معرفی مناطق امید بخش جهت پی جویی آهن در منطقه جنوب غرب بزمان، استان سیستان و بلوچستان می باشد. که توسط کارشناسان شرکت خاوران کاوش زاهد مورد پردازش قرار گرفت.




دورسنجی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی